Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (Eüsztv.) 108. § (6) bek. és 14. § (1) bek. rendelkezései alapján a gazdálkodó szervezet 2017. augusztus 30-ig köteles bejelenteni az ügyintézési rendelkezésének nyilvántartásába az elektronikus kapcsolattartásra szolgáló elérhetőségét. A 14. § (3) bek. szerint a gazdálkodó szervezet a fenti kötelezettségét azzal is teljesíti, ha az elektronikus kapcsolattartásra szolgáló hivatalos elérhetőségét a gazdálkodó szervezetre vonatkozó nyilvántartásba bejelenti.

Azokat a gazdasági társaságokat, amelyek az illetékes cégbíróság részére bejelentették elektronikus kézbesítési címüket, azoknak is, az ún." rendelkezési nyilvántartás" felé kell majd a bejelentést megtenniük. A bejelentés itt tehető meg: https://rendelkezes.kekkh.gov.hu/rny-public/

A rendelkezési nyilvántartásba bejegyzett elérhetőség megváltozásának bejelentése várhatóan díjmentes lesz (jelenleg minden ügyintézési rendelkezés bejelentése díjmentes).

A civil szervezeteket (alapítványokat, egyesületeket) is érinti a bejelentési kötelezettség, tehát a civil szervezeteknek is az ún." rendelkezési nyilvántartás" felé kell majd a bejelentést megtenniük, így a bejelentési kötelezettség nem a civil szervezetek nyilvántartása, hanem a rendelkezési nyilvántartás irányában áll fenn.